ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در روز‌های گرم

  • کد خبر: ۱۷۲۱۱۷
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۱
بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در روز‌های گرم
تابستان به فصل خوراکی‌ها و غذا‌های خوشمزه معروف است؛ از میوه‌های رنگارنگ با تنوع بسیار گرفته تا نوشیدنی‌ها و غذا‌های لذیذ.

به گزارش شهرآرانیوز، اولین چیزی که با شنیدن نام تابستان به ذهن می‌رسد، روز‌های گرم است. همه‌ی ما راه‌های مختلفی برای خنک ماندن در تابستان می‌دانیم. اما آیا می‌دانستید که با مصرف غذا‌های تابستانی می‌توانید بدنتان را از داخل خنک نگه دارید تا گرمای بیرون برایتان اذیت کننده نباشد؟

در این مطلب قصد داریم تا بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در این روز‌های گرم را برایتان بیان می‌کنیم.

 

بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در روز‌های گرم
سبزیجات برگ‌دار

سبزیجات با برگ سبز ارزش غذایی بالایی دارند و مواد معدنی خوبی مثل کلسیم در آن‌ها به مقدار زیادی یافت می‌شود. همچنین این برگ‌های سبز ارزشمند خاصیت خنک کنندگی زیادی هم دارند. اسفناج، کاهو، کلم چینی و کلم پیچ از بهترین سبزیجاتی هستند که می‌توانید به شکل‌های مختلف در فصل تابستان مصرف کنید.

 

بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در روز‌های گرم
هندوانه و خربزه

از دیگر میوه و سبزیجات عالی برای فصل تابستان هندوانه و خربزه است که هردو سرشار از آب، مواد مغذی و قند هستند. این میوه‌ها نه تنها آب‌رسانی خوبی انجام می‌دهند، بلکه بدن را با مواد مغذی عالی مثل ویتامین B، منیزیم، پتاسیم و فیبر تقویت می‌کنند.

 

بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در روز‌های گرم

انبه

انبه به عنوان سلطان میوه‌ها بهترین ماده‌ی خوراکی برای کاهش حرارت بدن است. شما می‌توانید انبه را به هزاران شکل مختلف، از خرد شده به شکل خام تا به شکل نوشیدنی و اسموتی، مصرف کنید. انبه برای بهبود هضم غذا، درمان گرمازدگی و افزایش انرژی بسیار مناسب است.

بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در روز‌های گرم
لیمو

ساده‌ترین راه برای طعم دادن به یک لیوان آب، مصرف کمی لیمو با آن است. لیمو سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند، پوست را درخشان می‌کند و مقدار مناسبی از ویتامین C به بدنتان می‌رساند. پس در تابستان از لیمو آب لیمو بیشتر استفاده کنید. نوشیدن لیموناد، چای سرد لیمویی یا اضافه کردن آب لیمو به سالاد می‌تواند روش‌های مناسبی برای مصرف آن باشد.

بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در روز‌های گرم
ماست

ماست سرشار از کلسیم است و گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در تابستان به شمار می‌آید. ویتامین B و باکتری‌های مفید موجود در آن به سلامت روده کمک کرده، بدن را از درون آرام می‌کند. با اضافه کردن انبه، توت‌فرنگی و دیگر میوه‌های فصل به ماست می‌توانید یک دسر خوشمزه درست کنید که بدنتان را به خوبی خنک می‌کند.

 

بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در روز‌های گرم
ماهی

برای افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی خود بهتر است به جای مصرف گوشت قرمز، سراغ ماهی بروید. ماهی سرشار از اسید‌های چرب مفید است و بعد از خوردن آن احساس گرمای کمتری می‌کنید. پس در روز‌های گرم ماهی را جایگزین مرغ و گوشت کنید.

بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در روز‌های گرم
آووکادو

آووکادو به معنای واقعی یک غذای فوق‌العاده است. میوه‌ای سرشار از اسید‌های چرب تک اشباع که به خنک شدن بدن و همچنین از بین بردن سموم خون کمک می‌کند. هضم آن هم آسان است و در زمان هضم گرمای بیشتری در بدن تولید نمی‌کند.

بهترین خوراکی‌های تابستانی برای خنک ماندن در روز‌های گرم

نعنا

نعنا یک گیاه خنک کننده است که وقتی با لیمو ترکیب می‌شود می‌تواند مثل یک بمب خنک کننده عمل کند. پس می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین غذا‌های تابستانی خنک نام برد. از ساده‌ترین راه‌ها برای تهیه‌ی یک نوشیدنی خنک کننده در تابستان ترکیب نعنا فلفلی، کمی لیمو و شربت سکنجبین است.

نعنا جلوی افزایش دمای بدن را می‌گیرد، به هضم غذا کمک می‌کند، حالت تعوع و سردرد را از بین می‌برد و در درمان خستگی و افسردگی بسیار موثر است. همچنین دمنوش نعنا می‌تواند یک محرک عالی برای افزایش تعریق و در نتیجه خنک‌تر شدن بدن باشد.

ساده‌ترین راه مصرف نعنا هم قرار دادن چند برگ نعنا در یک شیشه‌ی آب و نوشیدن آن در طول روز است. بهتر است برگ‌های نعنا یک ساعت در بطری آب بمانند و بعد از آن شروع به نوشیدن آب کنید.

منبع: دیجی کالا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->